Monday 6 August 2012

Move On ?!

Adakah cukup mudah untuk move on? sering gua bertanya pada diri yang sering terkhilaf dan mendap ini .


Adakah cukup mudah untuk move on? sering aku bertanya pada diri. bila agaknya aku betol-betol ingin melunaskan janji untuk move on? selalu saje aku menaburkan kata dan tekad untuk move on. pada hakikatnya, untuk move on pon aku mula berasa takut, gundah gulana. apatah lagi untuk melaksanakan frasa tersebut. mungkin mudah untuk orang yang tidak merasakannya menuturkan sebaris ayat, menuntut agar aku move on.


tapi, tidakkah engkau ketahui bahawa aku sudah mecuba? malangnya, aku masih di sini. bersama kegagalan aku. mungkin jua kau yang cukup indah untuk dicintai, untuk dimiliki. terkadang hati ada terdetik, untuk membuat keputusan untuk menyukai seseorang. pergghhh. nak suka pon boleh buat keputusan tu. Style! kau ada? hueh. terkadang terlanjur dah pon menyukainya, tapi maseh tegar aku memasokkan gear reverse dan gostan ke belakang. terasa juga kebangangan yang nyata pada diri ini.


ohh. tidak. aku tidak ingin bermain api yang dibakar bersama arang. kerana bila api tersebut padam dan menjadi bara, bahangnya akan lebih terasa dan aku yang menjadi mangsa. mungkin juga mengambil masa yang lama untuk reda .


mungkin juga kerana aku belum cukup kuat . entah . mungkin . segalanya perhaps .

kawan aku pernah kata :-

"jangan berhenti berharap dan jangan berhenti berdoa . mungkin doa kau yang ke-100 baru Allah kabulkan. dan kau baru berdoa untuk 99 kali, pastu give up. kan dah rugi. so, jangan give up"..

masalahnya aku terlupa dah berapa kali aku berdoa.




p/s :- woi , aku rase macam aku dah suka kat kau lah . HAHA .



Dibiawakkan oleh :- aku menulis bukan kerna nama

3 comments:

  1. woi. buh la nama.. aku target, 2 orang je yg wt post ni. haha. jgn smpi aku edit nama.. haha

    -Dan GrassCloud-

    ReplyDelete
  2. mohon senaraikan nama suspek .

    - abang sakir in da house -

    ReplyDelete
  3. betul mahu ni?

    _DanAwanRumput_

    ReplyDelete