Sunday 12 August 2012

Kenapa Orang Lelaki Sukar Mengotakan Janji !

Assalamualaikum Warahmatullah ...

hello guys and gurls sekalian. well tinggal lagi seminggu kita nak raya yedok? dikesempatan ini kami geng Gurauan Biawak ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin jika penulisan kami dan saya khususnya ada menggores hati mana2 pihak. ekceli kami memang sengaja pun. kehkeh :p

ok berbalik pada tajuk, pagi tadi ada seorang kawan wanita aku meses, dia kasi aku soalan Kenapa Orang Lelaki Sukar Mengotakan Janji ?! the heck, mana la aku nak jawab, nak jawap kena cari idea dulu. oleh kerana itu memang aku tak jawab la kridit takde. aku jawab dalam ni jela senang. semua boleh baca.

sebenarnya orang lelaki ni mana la ada berjanji beno. cuma kadang2 keadaan tu je yg membuatkan kami ni macam berjanji la, tpi tak sebenarnya atau dalam erti kata lain TERjanji. TER mmbawa maksud kepada tidak sengaja atau tidak bermaksud(kamus dewan dan pustakaq) :p

sini aku kasi satu dua tiga contoh :-

Situasi A :-

makwe : Bie!Bie! semalam rosnah kabo pakwe dia bawak dia pergi Genting Highlands. itew nk g jugak bie!pehlishh!

pakwe : Alah jauh la awak, lgi pun saya ada banyak kerja nak buat.kalau keluar dekat2 ni ok la.

makwe : itew nak g jugax bie!nux jugax! klu tak itew putush!

pakwe : yelah.yelah nnti kita pergi.

Hahaha see.. korang nmpk tak kat situ, haaa pastu nanti bila pakwe dia tak bawak mula la perang dan makwe akan kata pakwe mungkir janji ? what the kucing!

dan sebenarnya orang lelaki ni juga sibuk dengan tugasan harian kami yang padat ni : -

- Kerja yang bertimbun


- Bersenam


- Bersosial


- Bersokan


- Jaga adik


- Menghabiskan masa bersama keluarga




see.. Kami ni sibuk, mana sempat nak berjanji atau nak layan korang jika kami terjanji. itu pun "TER" ter pun sebab situasi dan korang jugak punca. kami ni lelaki banyak tanggung jawab pula. kami bukan macam wanita yang tau gosip2 duduk depan cermin lama2, mandi lama2, lepastu tangkap gambo buat muka duck face upload kat fesbuk dan bubuh caption *itew ta comeyl mcm kamu*, itu caption mintak lutut faham ! ok lah abang dah tak larat nak tulis panjang lebo, macam aku kata tadi, kami bz ni! kbai...



nota kaki : fahamilah situasi kami wahai hawa. kami bukan sengaja, cuma keadaan tidak mengizinkan kami. jangan hanya fikirkan perasaan kamu dan diri kamu sahaja. kami dah cuba sedaya adanya kami...


p/s : macam biasalah gambar diatas hanya hiasan semata2. mohon maaf dan bersabar di bulan romadon yang mulia ini.



dibiawakkan oleh : Abang Sakir

No comments:

Post a Comment